Auta pro Cities: Skyline

Cities: Skylines - Škoda 105 VB

Návod na import modelů do hry.

Protože těch modelů bude jezdit po mapě hodně, hodí se spíše málo polygonové modely. Modely nesmí být rozděleny do objektů, jinak se ve hře nezobrazí, takže vše attachovat do jednoho objektu. Kola hra pozná sama, bude otáčet vše, co se blíží nulové výšce. Modelované disky kol, které nevycházejí z jednoho objektu, se točit nebudou, byť budou spojeny s objektem kola.

Velikost textury musí být mocninou 2, používám nejčastěji 1024×1024 pixelů. Nezáleží na tom, jak je textura přidána k modelu přímo v ZM2. Texturu si hra bere podle názvu souboru.  Název souboru textury musí být shodný s názvem souboru modelu (takže půjde použít vždy jen jedna) a musí mít příslušnou příponu. Ty jsou

  • _d – pro difuzní texturu
  • _i – pro světelenou texturu
  • _s – pro specular texturu
  • _c – barevná textura
  • _n – normálová textura
  • _a – alfa textura (nepoužívám)

Difúzní textura je klasická textura.

Světelná textura se používá pro rozpoznání světel a blinkrů. Je nutné ji tam mít, jinak se jako blinkr použije celá polovina auta a ta pak bliká. Dělá se tak, že místa pro světla se vyplní bílou barvou, místa pro blinkry černou barvou a zbytek je šedý (#808080).

Specular textura je použita pro tvorbu skla. Je to černobílá klasika, bílé je sklo, černé je vše ostatní. Údajně by mělo fungovat částečné odrážení pomocí různých stupňů šedi, ale nezkoušel jsem to zatím tak nevím.

Barevná textura se používá na dva různé způsoby. U normální dopravy se používá pro barevné variace. Zase klasika, co je černé, to barvu měnit nebude, co je bílé, to se bude barvit. Dobré je černé části textury nechat zabělené (co je černé, to už prostě barvu nezmění) a vystřihnout a začernit jen šedé a barevné věci (reflektory, blinkry a podobně). Druhý případ jsou  vozy sanitek, hasičů a policistů. Tam se barevné variace nepoužívají a barevná textura se používá pro definici majáků. Tam tedy Bílá je pro majáky,  černý je zbytek. U těchto vozidel je zase třeba použít _c texturu vždy, jinak zase blikají poloviny vozu, pokud máte u civilních potřebu nepoužít barevné variace, _c texturu tam mít nemusíte.

Normálová textura se používá pro vytvoření reliéfu na modelu bez použití vyššího počtu polygonů.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.